einerborg

Alla inlägg under februari 2010

Av emelie einerborg svensson - 28 februari 2010 15:25

  

Bild: Egypten 07


Nu är det bara 18 dagar kvar och jag går snart i taket om det inte blir den 18 mars nu. Okej inte många dagar kvar nu men jag är så trött på att sitta hemma och glo hela tiden vill ut på äventyr.

Denna vecka som kommer och veckan efter den så kommer jag spendera mycket tid, på körskolan och inne i stan för att fixa det sista innan vi åker har en del som ska införskaffas innan vi åker. Sen kommer det bli gymmet några gånger med och jag kommer att gå till skolan nu utom dom dagarna jag börjar tidigt.

Så nu blir det hård träning innan man ska ha på sig bikinin.


Ja denna dag börjar jävligt tråkigt och kommer antgligen sluta jävligt tråkigt. Jag vill göra nått men jag orkar verkligen inte, plus att det är skola imon gör ju inte saken bättre, jag hade mycket hellre gått tillbaka till praktieken eftersom jag trivdes så jävla bra där så känns det inte så kul att sätta sig i skolbänken igen.

Men men går ju bara 2,5 vecka sen sitter jag på ett plan påväg till EGYPTEN!!

Ne nu blir den promenad med Molly.

Föresten så var idag första dagen på MYCKET länge som jag gick ut med Molly i mysbyxor och en tjocktröja, det va verkligen ett tecken på att det börjar bli VÅR!


Men ha det bra, hörs kanske sen!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 27 februari 2010 20:56

Sitter hemma helt ensam ja förutom att Molly är hemma men annars så är jag helt ensam. Mamma och Pappa är hos några kompisar på "fest" så då fick jag va hemma och ta hand om Molly. Men det är ändå rätt skönt att va ensam på nått sätt fast det skulle att änu mer mysigare om sin pojke kunde vara här men det är hen inte. Buhuhu.

Har kollat på Melodifestivalen och det va rätt bra låtar denna gången iallafall några. Efter Melodifestivalen så blir det film "Irene Huss" har börjat kolla på filmerna nu och dom är verkligen bra typ som Wallander och dom fast det är en kvinnlig person i huvudrollen. Så min kväll kommer jag alltså tillbringa framför TV,n.

Hoppas ni andra har en bra kväll.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 26 februari 2010 22:36

  

Bild: Google

 

Nu är det snart över två år tillsammans med dig!

Och jag är så jävla lycklig att jag har dig.

Av emelie einerborg svensson - 25 februari 2010 20:23

  

Bild: Jag på förfest hemma hos mig innan andra studentfesten!


Nått har hänt med mig, jag tycker det är kul att städa? Va det nått i mitt kaffe innan eller vad har hänt?

Just nu rensar jag min gaderob och kommer skicka det jag inte använder till dom som är fattiga och behöver pengar. Tycker jag ni där ute också ska göra kom igen nu rensa er gaderob ja menar ofta nu använder ALLT ni har i den? Det gör iallafall inte jag. Så gör en god gärning för er och för dom som behöver kläder.

Sen blir det damsuga hela källaren och den är inte liten vill jag lova men vad gör man inte för att mamma ska bli glad?


Idag vakande jag hos pojken sen hem till hunden för att gå en liten runda med henne för mamma kan ju inte det eftersom hon inte kommer någon vart med sin moppe och eftersom hon har svårt för att gå så stack jag hem vid 1 tiden. Sen vid 3 tiden tg jag bussen till stan för att sätta mig på köskolan det är ju snart dax. Så måste plugga. Efter det blev det stan en stund med Jojjo och då jag hittade en blus/skjorta på Gina samt en sjal på Gina så nu är mitt presentkort slut där. Tack Bror för att jag fick det i julkapp. Vi tog även en fika på mitt jobb dvs Espresso House myspys. Sen kollade vi lite mer i affäerna då jag har hittat en bikini som jag ska köpa nu innan vi åker till Egypten, mycket nice!

Och nu håller jag på att fixa och dona på mitt rum har funderat att ändra om lite här med, men återkommer med dom planerna sen.

Nu ska jag fortsätta!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 24 februari 2010 11:30

Hello!

Trött och seg idag pga att min kära lilla vovve väckte mig kvart i 9 idg även fast mamma va hemma och vaken så ville hon att jag skulle gå ut med henne, blev ju lagom sur då, jag som trodde att jag skulle få sova länge idag med icke så nicke. Sen dess har jag bara kollat tv och nu kollar jag film "a walk to remeber" typ en av världes bästa filmer, tycker jag iallafall.

Vad har hänt sen jag skrev sist då?

Jo, min kära pojkvän bjöd mig på bio i måndags och kom hem till mig med en ros innan vi skulle åka, blev så jäkla glad. Bion vi såg va "Farsan"såå bra den va, satt och log hela filmen och då och då fick man sig ett gott skratt, den är verkligen se värd, rekomenderar den starkt. Sen har det bara vatt lugnt igår, va med pojken nästan hela dan, sen deckade jag vid 10 tiden hemma i soffan sen förflyttade jag mig till sängen vid 12 tiden, fan va skönt det kan va att sova i soffan ändå.

Idag så ska jag till köskolan och sen sova hos pojken tror jag.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 22 februari 2010 10:56

Sitter hemma och ska snart bege mig in till stan i snökaoset för att hälsa på polisen (hämta mitt pass) Sen en sväng inom körskolan. Sen blir nog hem igen för att vänta på att AnnaPanna ska komma hit.

Vatt uppe sen 6 ungefär för att jag och pojken skulle kolla hockeyn Sverige - Finland och sverige vann ju såklart! Men jag somande någon gång i andra perioden men sen i trejde var jag vaken hela men då va det han som sov istället!

Gick hem sen vid 9 ut med Molly och äta frukost. Nu ska jag ut med Molly igen för att sedan bege mig in till stan.

Hörs sen!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 21 februari 2010 13:08

Man har ju fan inte lust till nått längre, inte när det är sånt här väder. Varför ska det snöa för? Känns ju som att någon har vänt sverige upp och ner så att syd sverige ligger i norr nu. GAHH jag bli knäpp på detta, vill ha sommar och sol nu. Okej det är mindre än 1 månad kvar till Egypten men hur ser det ut när vi kommer hem då? Slask och blask så ska det lixom inte vara i slutet av mars. Men vad vet jag hur det kommer se ut men man kan ju bara tänka sig, kommer ju va översvämmingar här och där. Nee usch kan man inte bara spola fram tiden efter Egypten till maj iallafall?? Men tyvär så kan man ju inte.

Jaja sluta klaga nu Emelie!

Nu är det ju lov och allt och då kan man ju vara glad. Så nu börjar vi om från början och ta nya tag!

Ha det bra


Kram / E

26

Av emelie einerborg svensson - 20 februari 2010 17:10

  

Bild: Katii, Melinda och jag. 5 veckors praktik på psyket, behöver jag säga mer??


Nu närmar det sig med stormsteg, och jag hoppas den sista tiden går snabbt nu.


Igår va iallafall den sista dagen på praktiken, själv tyckte jag det va jätte tråkigt att sluta ville vara där mer. Jag har sökt jobb där i sommar så eventuellet så kommer jag att jobba där i sommar och det ser jag verkligen fram emot.

Efter att jag, Katii och Melinda hade slutat så dampade vi loss nere i kulverten på sjukhuset, fyfan va skojj vi hade. Bästa praktiken EVER! Cyklade runt hela kulverten och sen lekte vi Zombies. FYFAN va kul vi hade! Oförglömligt!

Dan innan så hade jag, Elvir och Melinda damp nere i kulverten HAHA "AKTA SÄNGEN" jag höll på att nästan slå halvt ihjäl mig, tack vare Elvir, berättar inte varför här.

Men kul har vi haft under denna praktiken iallafall.

Igår kväll så spenderade jag kvällen och natten hos pojken min. MYSPYS.


Idag var jag hemma vid 11 och då blev det storstädning för hela slanten rent och fint belv det! Duktig flicka!


Kram / E

Ovido - Quiz & Flashcards