einerborg

Alla inlägg under maj 2010

Av emelie einerborg svensson - 31 maj 2010 20:44

  

Bild: Min hund (om ni kan se henne) Hon är skendräktig så hon har hittat ett nytt favorit ställe. Under min säng!


TjenisPenis


Fruktansvärt dålig uppdatering men jag har verkligen inte hunnit.

Helgen var det full rulle om man säger så. Jobbade Lördag och söndag blev det fest och kanske lite för mycket för mig. Sov gott sen i alla fall.

Söndagen var man BAKIS och mös med pojken.

Men hade en kanon helg och denna veckan kommer bli toppen känner jag på mig.

Idag var inpricip sista "riktiga" skoldag.

Det känns hel konstigt, på söndag är det bal och idag fick jag min klänning den är så fin och nästa vecka tar jag studenten. Det är helt sjukt. Jag behöver ALDRIG sätta mig bakom en skolbänk igen om jag inte vill.

Denna vecka kommer bli kanonbra.

Tisdag - en lektion och CAMP SANNARP

Onsdag - Ledig, vara hos pojken.

Torsdag - Danmark med klassen

Fredag - Melodifestivalen i skolan.

Lördag - Fixa naglar hos syster med Ida

Söndag  - BAL.

Denna veckan kan lixom inte bli annat än bra!

  

Denna dagen har vatt jätte slapp så det finns inte så mycket att skriva om den.

Bilder kommer från helgen när jag har fått dom.


Kram / E



 

Av emelie einerborg svensson - 27 maj 2010 22:20

Därför har killar bättre kompisar än tjejer!


En tjej kommer hem efter att har varit borta hela natten.

Killen frågar var hon varit?

Tjejen säger att hon sovit över en kompis...

Killen ringer tjejens 10 bästa kompisar, men ingen av

dom säger att hon sovit över.


En kille kommer hem efter att han har varit borta hela natten.

Tjejen frågar vart han varit?

Killen säger att han sovit hos en kompis.

Tjejen ringer killens 10 bästa kompisar,

8 av dom säger att han sovit över och 2 säger att han fortfarande är kvar!!


KLOCKREN!

Av emelie einerborg svensson - 26 maj 2010 22:25

  

Bild: Johanna, när hon fyllde 18 <3


Denna dag har vatt mycket bra tycker jag.

Lämnade Molly åt Johanna innan skolan som också fyller år idag så GRATTIS till henne, och det ska firas på Lördag.

Sen skolan med Mentor och Psykiatri där man då fick MVG i slutbetyg stolt över mig själv. Efterskolan så begav jag mig in till stan för att möta Jojjo och Molly. Då vi gick upp till henne och mötte även Simon på vägen så han följde med upp. Sen kom Henke, Melinda, Emelie N. Och vi har tillbringar kvällen med MASSVIS med skratt och film inspelning. Haft riktigt kul ikväll.

Imorgon blir det stan för att hitta nått till Johanna och till mig som jag kan ha på lördag, då det ska festas satan.

Nu blir det TV och sen sängen.


Kram / E


PS. Gillar mitt liv just nu!!

Av emelie einerborg svensson - 22 maj 2010 22:35

  

Bild: Tim min kusin <3


Grattis Tim på din fördelsedag min lilla kusin som börjar blir stor, helt sjukt hur snabbt tiden går. Kom ihåg när jag träffade dig första gången när du och Tina hade flyttat hem hos Ingemar och Harriet. Då var du fyra år och idag fyllde du 12 helt sjukt.

Hoppas du hade kul idag för det hade i alla fall jag. Du har vatt med om så otroligt mycket och jag kommer alltid att finnas där för dig vad som än händer. Det ska du veta.


Annars så har min dag vatt upp och ner. Kändes som att det mesta gick fel idag av olika anledningar.

Men jag hoppas verkligen att ALLT blir bra.


Just nu sitter jag i soffan och kollar på "Luftslottet som sprängdes" det är en sån film som man kan se flera gånger om eller hela den trilogin rättaresagt.

Sen blir det läggdax för mig, har vatt en lång och komplecerad dag. Och imon ska man eventuellt jobba vilket jag verkligen inte har tid eller lust med. Så ni får hata mig om ni vill men jag hoppas på att det blir regn imon för då behöver jag inte jobba.


Hoppas ni mår bra där ute


Kram / E

Life is a climb but the view is great...


Av emelie einerborg svensson - 19 maj 2010 19:58

  

Bild: Tagen från google som visar utsidan på rättspsyk i Växjö, vilket va den sidan som vi också fick se.


Här är en trött Emelie vill jag lova, är helt slut i kroppen. Har varit igång hela dan.


Idag så har vi vait på st sigfrids sjukhus i växjö på studie besök med psykiatrin. Och det va j*vligt intressant enligt mig efter som jag är intresserad av psykiatin så tyckte jag det va riktigt kul.

Först blev vi visade runt på muséet då vi fick se hur man behandlade patienterna förr med exempel ECT, bältesläggning och tvångströja. Det var riktigt hemskt att se hur dom blev "tortyrda" förr när man inte kollade på patienternas säkerhet, så det var lite obehalgligt att lyssna på.

Efter rudan på muséet så åkte vi ner till stan för att käka och jag behövde allergi nässpry för fick en liten allergi chock så fick ingen luft genom näsan. HATAR POLLEN!! Jag, Melinda, Elvir och Fredrik käkade på Donken och sen gick vi till Sandra och Patricia som satt på ett Café och drack kaffe så det blev 2 koppar kaffe för min del, GOTT.

Sen efter stan så mötte vi upp lärarna vid bilen och åkte tillbaka till st sigfrids för att träffa två skötare som jobbade där då dom skulle berätta hur det är att jobba där och vad det är för patienter som ligger inne på rättpsyk. Och det j*vligt intressant, jag skulle lätt kunna jobba där som skötare. Och jag har ju rätt utbilldning med.

Nu kanske ni tycker jag låter hel knäpp och tänker hur kan hon vilja jobba på ett sånt ställe? Men jag tycker det är så himla intressant och kul och jag kommer ju börja jobba på psyk i Halmstad i sommar och eventuellt till hösten. Så det är denna vägen jag kommer att gå nu i alla fall så får vi se vad som händer i framtiden.

Nu ska jag kolla film och sen sova riktigt gott.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 17 maj 2010 20:38

  


Jätte ledsen att min uppdatering har varit så dålig men jag har haft fullt upp denna veckan med massvis med plugg. Min projektrapport skulle vara inlämnad idag och jag blev klar med den ca 01.30 inatt men den var iallfall inlämnad före fyra idag.

Kom till skolan idag när vi skulle börja alternativ medicinen och då visade det sig att vi inte hade någon för vår lärare var sjuk och då inser jag att jag inte har någon skola idag för jag kan ju inte vara med på idrotten pga ryggen så det var bara att sitta i skolan tills man kunde käka och sen bege sig till körskolan för att sitta där och plugga en stund, det gick väl sådär idag hade så mycket annat i huvudet så kunde inte konsentrera mig så mycket, men det gick framåt istället för bakåt i alla fall. Fattar inte att det ska vara så svårt att få in det i huvudet!! Blir galen på mig själv.

Träffade sedan Johanna och Robin i stan och då jag införskaffade mig en ny perfym och den luktar GOTT hoppas pojken tycker det med (fniss).

Gissa vad jag gör nu då?

JO jag pluggar, det som är så kul nu för tiden *NOOOOT*

ÅÅÅÅ hatar typ skolan nu, vill bara sluta och få allt överstökat.


Men jag hoppas ni har det bra där ute.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 10 maj 2010 18:08

      

Några smakprov från lördagen!


Idag så blev det ingen skola för min del. Har suttit på köskolan istället och pluggat. Käkade inne istan blev thai mat MUMS det va längesen så det satt fint.

Väl hemma så började jag plugga änu mer, lagom kul lixom.


Helgen var kanon. Hade tjejkväll här i lördags vilket var väldigt lyckat. Fick fin fina presenter så det tackar jag för, blev jätte glad.

Igår (söndag) så hade jag släkten här var ju lagom bakis så satt och gäspade större delen. SORRY. Men fick fina presenter där med. Så det har varit en väldigt bra fördelsedag. Snart är det ju studenten med bara 1 månad kvar, PIRRIGT!

Nu ska jag nog gå ut en runda i det fina vädret med Molly.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 6 maj 2010 21:25

  

Molly sover så gott i mitt knä. Matte älskar dig!


Denna dagen har vatt helt OK.

Skolan varade inte så länge och den känades rätt meningslös att gå till. Men vi hade kul iallafall vi som var där.

Jag - Han som kommer där, han ser ut som grodanboll.

Läraren går förbi

Louise - KvackKvack.

HAHA fyfan så jävla klockren, skrattade så att tårarna rann. Så typiskt dig Lollo.


Efter skolan så va Molly hemma så blev att gå ut med henne men hann inte så långt förens hon fick syn på sin kille (Nemo) så det var bara att släppa henne inne hos grannen så dom fick leka. Fick fika där inne så det var kanon.

Gick in till mig efter ungefär 1 timme och då var Molly rätt trött. Så jag städade och pluggade. Sen vid 4 tiden så plingar det på dörren och då står grannen där och undrar fall jag och Molly vill gå en runda med henne och Nemo till fylleån och det ville vi.

SÅ fint det var där nere nu med alla vitsippor och när solen sken. Så dit kommer jag gå oftare med Molly.

Sen dess så har Molly vatt helt slut och sovit i mitt knä och i soffan.

Men nu ska jag fortsätta plugga och sen blir det sängen. En dag imorgon med.


Kram / E

Ovido - Quiz & Flashcards