einerborg

Alla inlägg under februari 2011

Av emelie einerborg svensson - 22 februari 2011 14:18

Heeeej.

Gick av mitt pass klockan 10 idag och sen börjar jag halv 3 imorgon. Dock har jag bara sovit 2-3 timmar inatt. Vad är meningen med att vara uppe halv natten när man ändå ska upp tidigt dan efter? Sånna är killarna på boendet, lite jobbigt faktiskt man själv är ju som en levande zombie när man går upp kvart över 6 på morgonen. MUPP säger jag bara.

Har fått jättebra kontakt med alla killar på boendet och det känns skit skönt, den ena brukar det ta lång tid innan han accepterar någon ny personal, men det har gått skit bra varje gång jag har träffat honom. Lite stolt över mig själv!

Nu ska jag in i duschen så jag kanske vaknar.

Plus att nästa gång jag skriver så kommer det vara en ny design på bloggen!

Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 18 februari 2011 16:22

Befinner mig just nu på jobbet. Inte så mycket att göra, ensam för tillfället med två boende och dom är på sinna rum. Så får fördriva tiden på bästa möjliga sätt.

Kommer ju jobba från och med idag till torsdag nästa vecka, tur att jag trivs så bra här då, annas hade det nog varit lite tjämigt.

Går av mitt pass halv 8 ikväll och på klockan 11 imorgon så det är nästan bara hem och vända. Om jag äns ska hem kanske blir en sväng till pojken.

Sen söndag går jag av 11:00 och sen halv 1 så är det dop, så få dra i högsta växlen för att hinna hem och fixa sig innan man ska vara i kyrkan, man ska väll helst vara där 30 minuter innan eller nått.

Ja så min helg är full av massa kul.

Hoppas ni därute också får en bra helg. Nästa vecka kommer vara ganska hektiskt för min del. Men det tar vi då. Vet dock inte om jag hinner skriva här så mycket i helgen som ni kanske förstår. Så om inte det kommer upp något litet inlägg i helgen så hörs vi ju på måndag igen.


Kram / E


Bild, jag utklädd till afrikan på studentfest.

  

Av emelie einerborg svensson - 16 februari 2011 20:28

Sitter och smuttar på min smoothie, vill ju knappt att den ska ta slut så tar bara små klunkar åt gången.

På jobbet idag så var där inte så mycket att göra, fördrev min tid mest i minibussen bakom ratten, då en boende skulle köras till olika ställen men tiden gick ganska snabbt, och själv tycker jag om att köra bil.

Sen trivs jag som F*N på jobbet, världens underbaraste kollegor och det är så skönt, för man behöver inte stressa utan ta allt i sin takt. Älskar verkligen det!! Och speciellt när man får så mycket jobb som jag får nu. Ett tecken på att jag gör ett bra intryck.


Nu ska jag glo TV, Efterlyst börjar ju snart och det vill jag inte missa!!


Kram / E


Mitt nya favorit nagellack, mjölkvit SÅ NICE!!

  

Av emelie einerborg svensson - 16 februari 2011 10:46

Godförmiddag på er där ute. Även om jag har vatt vaken sen halv åtta.

Vad har denna dagen att erbjuda då?

Jo jag ska jobba halv 3 men innan det så ska jag hämta mamma och träna Zumba. Jag har ju köpt Zumba så jag har det hemma vilket är bra för då tränar jag oftare. Har börjat se lite resultat med och då är det ännu roligare att träna.

Ni som inte har provat Zumba borde verkligen göra det, bara ett tips.


Kram / E


  

Av emelie einerborg svensson - 15 februari 2011 14:07

Igår var det alla hjärtans dag och den dagen började väll inte så bra kanske. Mamma och jag bråkade så att taket nästan lyffte här hemma men men, är fortfarande sura på varandra men orkar inte bry mig så mycket.

Eftermiddagen spenderade jag med pojken, han började jobba kl 6 så jag och anna gick på bio då vi såg svinalängorna, den var faktiskt väldigt gripande. Förstår att den va nominerad till så många grammisar. Efter bion så körde vi en runda. Det var ingen speciell dag, brukar inte göra så stor grej av alla hjärtans dag. Tycker nästan att det är lite överskattat, men det är ju vad jag tycker.


Nu idag så har jag hunnit med och storstädat mitt rum och snart ska jag och pojken ut och fixa lite saker.

Vi hörs kanske sen.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 13 februari 2011 22:10

Kom på en sak?

Varför har jag inte jag fortsatt att spela gitarr? Har ju en gitarr hemma som jag har fått i julklapp en gång, men knappt alldrig spelat på. Tror fan jag ska börja spela igen, försöka hitta en bra melodi och sedan sätta en text till den.

Ja, det ska jag göra!


Sen en sak till.

Skrev ju här för inte så länge sen att jag skulle söka till en sak. Gav er en liten ledtråd med hjälp av en bild. Men jag har i alla fall gjort det nu! Om jag kommer med så avslöjar det här men annars så vet jag inte. Nårga vet vad jag snackar om men för er andra blir det en liten hemlighet.

Men jag kan ju säga att det är lite pirrigt!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 13 februari 2011 20:43

Asså denna killen har blivit en ny favorit hos mig. Älskar hans låtar och hans röst!!

Han går på högvarv på min dator och mobil nu!! Någon som tycker likadant?


Bruno Mars <3

  


Av emelie einerborg svensson - 9 februari 2011 09:45

Grattis till min systerson som fyller år idag.

Tiden går alldeless för snabbt, det var ju inte länge sen han va en liten skit.

Idag ska jag först bisiktia bilen och Joanna ska med, sen hem till syster ikväll för att fira Sam. Har kommit på en kanonbra present till honom hopps bara han blir glad för den.


Ne nu ska jag göra lite nytta här hemma hade jag tänkt.

Ha en bra där ute!


Kram / E


GRATTIS Min älskade systerson!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards