einerborg

Alla inlägg under augusti 2010

Av emelie einerborg svensson - 30 augusti 2010 21:28

  

Bild: Jag, förfest hemma hos mig innan studentfest (tema sport)


Jobbat i helgen så har inte haft tid att skriva här.

Men det gick i alla fall bra på jobbet hade inte så mycket att göra, det var en väldigt lugn helg. Ska jobba nästa helg med på psyket fast bättre tider då så jag jobbar dag - kväll istället för kväll - dag som jag gjorde denna. Man är så jäkla trött på söndagen om man jobbat kvällen på lördagen, så det ska bli skönt dag - kväll denna helg.

Jag hoppas att jag får mina nya brillor snart så jag slipper min huvudvärk som jag har då och då, anstränger mina ögon så mycket nu att jag alltid är trött och har huvudvärk nästan varje dag, men dom ska komma denna veckan så då kan jag se igen.

Annas så finna det inte så mycket att skriva. Sov hos älsklingen inatt vilket var mysigt som vanligt.

Imorgon så ska jag til tandläkaren vilket jag inte ser fram emot, men får väll passa på innan man ska börja betala för det. Sen skulle jag vilja bege mig in till staden, men vi får se hur det blir med det.

Nu blir det film!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 28 augusti 2010 01:25

Nu är jag hemma efter kvällens bravader.

Först blev det hockey med miss Anna och sen drog vi till Söndrum på en liten fest, mycket trevligt.

Så jag ska bege mig mot sängen nu för att sova, upp vid 9 imorgon för att åka till Laholm och kolla när min systerson spelar Cup sen klockan 2 börjar jag jobba på psyk. Så kommer bli en bra dag imorgon med hoppas jag. Dock en nackdel med att jag slutar halv 10 imorgon och börjar 7 på söndag men det är sånna smällar man får ta.

Min dag har iallafall varit toppen, inte många dagar som är sånna nu för tiden så man får vara glad för det lilla.

Vi hörs när vi hörs.  


Kram

Av emelie einerborg svensson - 27 augusti 2010 18:21

Blev en del handlande i stan.

*Två par leggins

*En skjorta

*Ett par öronhängen

*Två linnen


Mycket nöjd med mina inköp! Så nu behöver jag inte handla på ett tag om jag inte får en impulskänsla.

Nu ska jag bege mig igen, ut på äventyr!

Imon ska man kolla på Sam när han spelar fotboll.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 27 augusti 2010 14:00

Snart bege mig in till stan för att få lite tid för mig själv.

Se om man hittar nått kul, är på lagom bra humör idag med av olika anledningar. Så vi hörs kanske senare.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 26 augusti 2010 21:37

*Jobb

*Tre par nya skor

*Lite nya kläder

*Möte

*Zumba


En bra dag med bra folk.

Först jobb i ca 3 timmar lago men folk, sen åkte jag och syster till skopunkten och köpte skor, hittade tre par för ca 600 bra gjort av mig tycker jag så nu är mina fötter räddade inför hösten. Sen stan hittade ett linne och en tjocktröja, sen möte med BTH och sen hem och träna Zumba. Så det har vatt en lyckad dag

I mitt förra inlägg så visade jag ett par stövlar som jag ville ha, vill fortfarande ha dom men dom finns inte i Halmstad så det sket sig.

Men här kommer blider på dom som jag köpte idag.


Bild 1 - Höga gummistövlar

Bild 2 - Boots

Bild 3 - Låga gummistövlar

Är så nöjd över mina köp!!

      

Av emelie einerborg svensson - 23 augusti 2010 21:51

Dessa är ett par av dom skorna som kommer pryda mina fötte i höst.


  



Av emelie einerborg svensson - 23 augusti 2010 21:18

Det blev jobb idag från 2-5 inte så länge men det är ändå pengar. Efter jobbet gjorde jag en mycket god gärning, är faktiskt lite stolt över mig själv.

Stod vid swedbank och skulle ta ut pengar, när en kille rammlade ihop bakom men och det visade sig att han fick ett epilepsi anfall och jag som är utbillad vådare visste ju direkt vad man skulle göra, jag bad en kille ringa amblans för han krampade så pass mycket. Sedan la jag honom i framåt stupa sido läge och höll honom varm, försökte få kontakt med honom vilket jag fick, där var en väktar kvinna som höll koll på omgivningen och stöttade mig, ambulansen kom efter ca 15 min och då låg han fortfarande och krampade, mitt bankomat kort hade försvunnit under tiden och det visade sig att det var inne på banken, och väktar kvinnan var så snäll så hon gav tillbaka det till mig vilket hon inte får göra igentligen men hon sa eftersom jag hjälpte honom så fick jag det annars hade jag fått vänta i ca 3 dagar. Tack så jätte mycket för det och jag hoppas att killen som fick anfallet mår bra nu och att han klarar sig.

Själv tycker jag att alla ska gå någon sort av ubillning om epilepsi anfall för det kan hända när som helst och var som helst vilket man märkte idag.

Mina tips om någon skulle få ett sådant anfall är

* Lägga personen i fram åt stupa sido läge

* Hålla personen varm

* Kolla om andingen är OK

* Ge ALDRIG någon som får ett anfall något att dricka

* Kolla puls

* Och om det behövs så ring 112.

Hoppas att ni där ute hjälper någon som får ett anfall eller något annat som kan göra att personen i fråga skadar sig. Var aldrig rädd för att ingripa.


Kram / E


Av emelie einerborg svensson - 23 augusti 2010 12:11

  

Bild: Jag i junglen inne på skansen. 


Nyss ring E-House men vet fortfarande inte om jag ska jobba. Ska ringa om en timme igen. Har ingen lust att jobba förtillfället. Vill bara va hemma idag och göra ingenting. Funderar på att börja röja i vårt "skräp" rum där ALLT finns. Det ser ut som ett bombnedslag och det måste bli bättre ordning där inne. Tänkte ta en före och en efter bild på rummet så ska ni får se skillnaden.

Vi hörs kanske lite senare1


Kram / E

Ovido - Quiz & Flashcards