einerborg

Alla inlägg under juli 2010

Av emelie einerborg svensson - 25 juli 2010 21:13

  

Bild: Ninni vår avlidne hund. Saknar henne jätte mycket, 2,5 år nu.


Sitter vid vår nya dator just nu super bra är den.

Nu har jag jobbat nio dagar i streck och det känns verkligen är helt slut i kroppen. Idag var det hur lugnt som helst på jobbet, vi satt och kollade film hela dagen med patienterna, höll på att somna vid några tillfällen men som tur är så var Elvir där som kunde smälla till mig om jag blev för trött. Nu ska jag vara ledig två dagar och jag ska bara njuta och ta det jävligt lugnt, inte stressa utan bara ta dagen som den kommer, det ända som är inplanerat är att jag ska träffa en jobbar kompis från PIVA på tisdag hon och hennes son, ta en fika och bara snacka skit.

Min bror kommer snart hem med från Stockholm och jag VILL också dit, men inte säkert jag kommer dit detta året men jag hoppas annars får jag väll ta cyklen dit eller nått ne skämt och sidor.

På lördag ska jag Kajsa, Anna och Viccan till LISEBERG!!! Och det ska bli så swjukt kul, längtar verkligen som ett as.

Men nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på film med min gamla dator.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 23 juli 2010 18:25

Här sitter en trötter Emelie på jobbet vill jag lova.

Har varit här sen halv 7 imorse och slutar halv 10 ikväll alltså jobbar jag ett dubbelpass.

Just nu har jag rast så kan man koppla väck hjärnan lite men fan va ansträngande det är att jobba 15 timmar i streck. Kommer vara som en zoombie när jag cyklar hem. Vet dock inte om jag ska cykla till pojken eller hem till min brors lägenhet som är tom. Det blir att ta och fundera på.

Jobba hela helgen med, sen ledig två dagar vilket ska bli riktigt skönt, 9 dagar i streck, dubbelpass, 4 timmars sömn per natt är ingen bra kombination. Så prova inte den.

Ne nu ska jag ut till patienterna och vara lite social.

Men först ska jag göra nått helt annat.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 21 juli 2010 21:24

Ledsen att det inte blivit så mycket skrivande men jag har fullt upp.

Jobbar som en skollad ekorre knappt ledig någonting och när jag väl är det så orkar jag inte göra något, för på min lediga tid så vill jag försöka umgås med min pojkvän så mycket jag kan och de vänner som jag känner att jag orkar träffa.

Just nu känner jag att ett nytt hem skulle inte sitta fel, har lagt in mig på HFAB nu så jag får poäng så ska jag se till hösten vintern om det finns nått. Allt berors på hur min ekonomi kommer se ut, mitt jobb och allt det där.


Mamma och pappa börjar sin semester snart och då ska dom eventuellt upp till stockholm och det hatar jag för jag vill också med men det kan jag inte för jag jobbar och när mitt schema är slut för sommaren och när jag börjar gå på timmar så slutar dom sin semster. Så jag får väll försöka tvinga med min pojkvän dit eller nått. Vill så gärna åka dit om jag inte gör det själv som jag gjorde förra året, Stockholm - Ekerö är en av mina favoritplatser, mina kusiner bor där och det är helt underbart där dom bor. Vill dit nu!!


Aja, time for sleep.

Upp tidigt imon (igen) 07.00 - 16.00 plus att jag jobbar hela helgen vilket jag gjorde förra veckan med. Lagom skoj.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 15 juli 2010 22:11

Dubbelpass idag, vilket jag fick reda på igårkväll så det var bara att kliva upp halv 6, började 7 och slutade halv 10. Känner mig som en zoombie rätt sleten alltså. Men imorgon är jag ledig och då ska jag göra absolut ingenting (tror jag). Kommer väll göra nått men det ska inte vara mycket. Är även ensam hemma med Molly idag så det blir inte många knop gjorda.

Det var ovanligt lugnt på jobbet idag rätt skönt men tiden gick så sakta de sista timmarna satt nästan och räknade minuterna innan man fick gå hem.

Nu blir det film och sen sova.

Natti.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 14 juli 2010 22:14

  


Sov hos älsklingen inatt blev väckt av en jävla gubbe som började bygga en altan kl 9-halv 10 på morgonen HALLÅ! Hur pantad i skallen är man inte då???

Blev ju lagom glad, pojken va inte hemma eftersom han hade gått till jobbet så jag la kudden över huvudet men det hjälpte ju inte så mycket så gick upp och gjorde frukost och glodde tv istället. Så sur jag blev.

Sen blev det en runda på stan med AnnaPanna varför har man inte pengar när man behöver dom? Hittade jätte mycket som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men det blev inget med det.

Sen kom Molly och mamma så skulle mamma klippa sig så jag och Molly följde med dit, det är rätt bra för där både jag och mamma klipper oss får vi ta med Molly eftersom vår frissa har två egna hundar, bara det är dom är 10 gånger större än Molly men de har kul ändå.

Väl hemkommen så blev det lite solning i trädgården och nu ska jag lägga mig i sängen och burra in med i kudden och glo en film.

Denna dagen har vatt bra förutom väckningen då. Imorgon väntar jobbet igen längtar tills lönen kommer!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 11 juli 2010 21:03

        

Bilder från stranden i fredags! <3


Denna helgen har varit kanonbra.

Fredag så blev det stranden med det bästa goa gänget.

Lördag solat i trädgården och myst med älskling

Söndag en heldag med Älskling!


Denna helgen kunde inte har varit bättre känner jag. Imorgon ska man jobba igen men eftersom jag trivs så bra så tycker jag det bara ska bli kul även om jag ska upp vid halv 6. Vill verkligen inte förlora detta jobb, älskar verkligen det. Vissa tycker nog jag är helt dum i huvudet som tycker det är kul att jobba på psyk, ni får gärna tycka det men snacka inte om nått som ni inte vet då för ingen vet hur det är att jobba inom psykiatrin förutom dom som jobbar med det och det är helt underbart att kunna hjälpa de människor som verkligen behöver hjälp med det psykiska!


Nu ska jag käka jordgubbar och sen ska jag lägga mig och läsa.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 9 juli 2010 19:25

Nu ska man snart ner till stranden och träffa härligt folk!

Riktigt myspys väder är det och det passar inte bättre än att spendera denna kvällen på stranden.

Jag har fått en låt på hjärnan och det är "det gåtfulla folket"

Det är en gammal visa och den är så mysig att lyssna på. Lyssnat på den på jobbet idag med patienterna. Så fick den på hjärnan efter det.

Lyssna på den, den är så fin!


Hoppas ni får en bra kväll det ska i alla fall jag ha!


Kram / E


Av emelie einerborg svensson - 8 juli 2010 21:40

En trötter Emelie är det som sitter här och skriver.

Var uppe innan tuppen idag för att jobba, men på något sätt så är det ändå skönt att komma upp så tidigt för man kommer igång, även om man känner sig som en Zoombie när man har käkat frukost på jobbet så är det skönt, jag cyklar ju även till jobbet så man blir ju piggare av den friska luften. Men visst fan är det skönare att sova länge på dagen med. Kroppen vänjer ju sig.

Annars så har det varit en mycket lugn dag, mycket lugnt på avdelningen idag med sen har jag bara suttit och pillat med mitt fotoalbum som jag fick av mina kusiner när jag fyllde år, det var meningen att jag skulle sätta in alla bilder från studenten och balen men jag tyckte det var roligare att göra ett album med massa blandade bilder från då och nu. Kommer nog bli kanon!

Nu hade jag tänkt att jag skulle läsa ut min bok sen sova. Upp tidigare än tuppen imorgon med.


Kram / E

Ovido - Quiz & Flashcards