einerborg

Alla inlägg under april 2010

Av emelie einerborg svensson - 29 april 2010 22:06

  

Min vovve var trött imorse när jag skulle gå upp så jag fick klättra över henne!


Idag har man motionerat väldigt mycket.

Cyklat till skolan, Lollo tog min cykel från skolan till polisen, cyklat från polisen till sjukhuset och från sjuhuset och hem, sen vid 6 tiden så gick jag en lång runda på ungefär en timme i rak takt. Så har nog bränt några kalorier idag. Känner mig duktig.

Vad har annars hänt idag?

Skolan började 08.10 då vi hade en föreläsare om sekter vilket var väldigt intressant, sen betalde vi balen känner mig fattig nu. Kl 11 skulle vi va på polisstatioen på studiebesök och vi träffade en man som hette Sten och han har även jag och Ida haft som utbildare på snöstorpskolan när vi var 6 år så det var lite kul. Efter polisen så slutade vi så då begav jag mig till sjukhuset för att ha möte med min nya chef på psyket och det va kul att träffa henne och att berätta vem jag var och så. Så jag kommer har ett nytt jobb på Psyket i halmstad från och med i sommar vilket jag tycker är väldigt kul, längtar redan!

Sen har min dag mest bestått av plugg förutom när jag tog en paus på en timme och va ute och gick.

Imorgon är det kultur dag på skolan så då ska ni få många bilder hoppas jag.

Vi hörs imorgon, ska hoppa i säng nu.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 28 april 2010 20:08

      Elvir och Slavo på Psykiatrin

  

Detta fina paket fick jag av vår lärare, som adam sedan fick av mig. Gissa vad som är i??


Jaha och vad ska man skriva här idag då?

Kommer inte på så mycket så det blir inte nått långt inlägg.

I alla fall skolan idag från 09.20 - 15.00 dvs två lektioner med lusch där emellan. Sista lektionen är 3 timmar vilket jag tycker är för lång tid, man borde dela upp den på två men vi har ju inte så långt kvar nu så tror att vi klarar resten av den lektionen med, lektionen jag pratar om är Psykiatri.

Det va faktiskt ovanligt god mat i skolan idag, stekt potatis och Winerkorv, så idag hade köket lyckats bra. Maten på vår skola brukar annars vara riktigt gräslig.

Imorgon så kommer det att svida regält i plånboken då balen ska betalas dvs 1000 kr fruktansvärt dyrt plus att student kometén suger i år till och med lärarna tycker det. Sen ska man på möte med sin nya chef på psyket så det ska bli spännade och kul, innan jag ska dit så ska vi på studiebesök hos polisen, vilket vi redan har gjort en gång innan, men hellre det än lektion.

Finns inte så mycket mer att säga just nu så ni får vara nöjda för idag.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 27 april 2010 20:27

  

Mina töser i skolan idag! Lagom uttråkade på rättskunskapen!

Haha, Sandra hade glömt att ta bort prislappen KLANT!

   

Bild: Från helgen då vi firade Jennifer som fyllde 18! På bild Sandra och Katti


Nu är det en vecka kvar till man är 19 som typ är världens meningslösa ålder, men man ska ju pasera den med.

Jag vet att jag har vatt dålig på att skriva här men har verkligen inte haft någon lust och inte haft tid till det heller. Det är så mycket i skolan just nu plus att jag typ är upptagen dygnet runt känns det som. Sover dåligt gör jag med. Har för mycket i huvudet just nu. Jag känner mig rätt stressad inför studenten nu med allt ska va inlämnat om en månad och jag har rätt mycket kvar som inte är inlämnat.

Igår hittade jag även de kläderna som jag ska ha på mig på studenten, för min del så kommer det inte bli någon klänning utan, leggins, vitt linne och en vit skjorta nu ska jag bara hitta ett par skor med sen är allt klart.

Just nu så skulle jag helst av allt vilja va hos min pojkvän som jag saknar väldigt mycket.

Men jag får fortsätta plugga istället vilket jag inte tycker är så kul för tillfället!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 22 april 2010 17:09

  


Bombhotet på skolan va falsktalarm men polisen är iallafall inblandad och utreder vissa delar av fallet nu. Så det känns tryggt.

Annars så har skolan vatt helt OK efter skolan så blev det körskolan för plugg och sedan körlektion, nu är det inte långt kvar kan jag ju säga!


Jag är lite sur, det verkar ju inte som att jag kommer få nån lön imon för jag har inte fått mitt lönebrev men kanske får den ändå, det märker vi iallafall. Men jag blir lite stressad, eftersom vi ska köpa present till Jennifer som vi ska till på lördag plus att vi ska ut på fredag. Men lär ju märka imon om jag har fått den eller inte.

Nu kommer min kväll återstå åt plugg vilket jag inte tycker är så jätte skoj just nu.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 21 april 2010 19:02

Fick en akuttid idag till min frisör eller hon hade ett återbud så då tog jag tjansen och nöjd blev jag med, luggen hänger ju defentift inte i ögonen längre!


Idag hade vi balinformation FYFAN var dyrt det ska vara då, 980 spänn för mat och dricka? Dom rånar ju oss på pengar!

Annars så har skolan vatt som vanligt eller ja nästan iallafall, psykiatrin va rätt intressant idag, hade en tjej som var där och berättade om sin sjukdom och det va väldigt intressant tyckte jag sen fick vi ju fika på det och det säger man ju inte nej till, jag och Sandra i H klassen fick ett skrattanfall pga Kerstin (vår lärare) går inte att förklara vad som hände men kul hade vi, skrattade så jag började gråta, Kerstin är en utav dom lärarna som jag verkligen kommer att sakna.

Ne om man kanske skulle ta och göra nått vettigt?


Kram / E 

Av emelie einerborg svensson - 20 april 2010 20:01

  

Bild: Min favoritdrink när vi var i Egypten! MUMS! 


Ja vad ska man säga, vilken jävla idiot eller kanske snarare psykfall?

Imorse när jag kommer till skolan så ser jag att det är fullt av blod och ull utanför ingången till skolan och jag undrade såklart var det var men tänkte inte mer på det, sen när våran lektion hade börjat så säger Peppe att någon har dödat en get utanför skolan inatt, först så trodde vi inte på honom men sen så kom jag på vad jag hade sett innan jag gick in i skolan, jag och jennifer gick in på hallandsposten.se och där stod det att någon hade stulit en get från stadnsbondgården inatt och sedan dödat det på sannarpsgymnasiet, HELT SJUKT. Mest tyckte jag synd om den ungen som inte har någon mamma just nu och inte kan få den näringen ungen behöver och riskerar att dö, jag som är världens djurvän med tycker det är fruktansvärt och skulle gärna vilja se den personen i ögonen som har gjort detta och säga ett par sanningensord.

Annars så har det inte hänt så mycket, gick länge idag med så var hemma vid kvart över 5 idag, så nu sitter jag här och försöker plugga men det går inte så jättebra vilket det inte brukar göra när jag pluggar. Men det är ju snart slut men allt ska ju vara klart med innan man slutar.

Ne nu blir det duschen och sen soffan.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 17 april 2010 15:01

  

Bild: Molly, när jag och hon va ute på promenad på Galjberget. Matte Älskar dig! 


Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen göra mig iordning för ikväll så ska vi ha vårt projektarbete, vi ska ha ett disco för funktionshindrade och jag tror det kommer bli kanon bra, känns så iallafall. Efter det så luktar det fest så det ser jag fram emot.

Just nu så gosar jag med vovven hon ligger i mitt knä medans jag håller på och skriver här. Hon är så "mammig" nu så det är nästan jobbigt, dv hon ska vara där jag är och om jag går utanför dörren så piper hon, det är så jobbigt och se henne när man ska gå ut och hon tittar på mig med sånna valpögon som säger "snälla gå inte". Men jag kommer ju hem igen. Pappa tycker det är också är jobbigt för hon lyssnar inte på honom nu för tiden så om han säger till henne om hon har gjort nått fel så bara ignorerar hon honom men om jag säger exakt samma sak så lysnnar hon och gör som hon blir tillsagd, och då blir pappa sur (hehe) det är kul att reta honom för det.

Annars så har det inte hänt så mycket, nästa vecka så får jag reda på om jag får ett till jobb vilket jag verkligen hoppas. Mer info kommer om det.

Ne nu blir det duschen och sen fixning.

Hoppas ni får en bra kväll.


Kram / E

...

Av emelie einerborg svensson - 13 april 2010 21:58

Är trött på att man inte kan få reda på saker och ting i god tid. Vet verken ut eller in just nu.


Min dag har vatt slapp som fan, cyklade in till stan vid 10 tiden och gick runt och kollade lite och åt lunch med mig själv, skönt att få lite tid åt sig själv, vid 12 tiden så hade jag körlektion och det närmar sig med stormsteg nu, efter det så cyklade jag till skolan och det visade sig att jag kunde cykla hem igen för vi hade ingen lektion.

När jag kom hem så satt pappsen i trädgårde och gottade sig i solen så jag gjorde honom sällskap och Molly som älskar solen låg helt utsträkt på gräsmattan och bara njöt. Jag och Fia tog även en promenad i dalen mycket nice MEN svin många PADDOR äckliga djur, trodde jag skulle trampa ihjäl nån men så blev inte fallet men Molly tyckte dom va roliga och skulle nog vilja leka med dom (haha).

Nu ska jag försöka sova nu, vilket ska bli spännade och se om jag kan sova hela natten eller om jag vaknar var trejde timmer typ och ligger och vrider på mig en stund. Har gjort det sen lördags natt så börjar bli lite trött på det. Få se hur det går!


Kram / E


Ovido - Quiz & Flashcards