einerborg

Alla inlägg under september 2011

Av emelie einerborg svensson - 29 september 2011 22:54

Befinner mig på jobbet och snart hoppa i säng. Har inte så mycket att säga idag. Har ju jobbat hela dan så det finns inte så mycket att uppdatera er om.

Är ledig hela helgen så det ska bli dunder skönt. Hoppas på att det kanske kan hända nått skoj då. Hoppas ni har haft det bra idag!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 28 september 2011 23:21

Full rulle hela dan. Slutade jobba kl 09.00 idag, fick gå tidigare för jag inte hade haft någon rast. Hem och slöa lite, sen fick jag för mig att färga håret rödare, det är ju inte knallrött utan mer åt vinröd just nu. Trivs göö bra i det och kommer nog ha denna färgen ett tag nu. Japp efter färgningen för det att göra sig iordning snabbt och äta nått enkelt. Tog lilla fartfläckten in till stan för at möta upp Kajsa och Viccan för att ta en runda på stan, hittade en hel del och även en present till bror min det blev en snygg kofta som han även blev glad över. Va hemma runt halv 5 tiden och då bar det av hem till brosan för lite firande med han och mamma. Som sagt han blev glad för det han fick. Och lillasyster hjälpte honom att städa hans kök som såg ut som ja, fanns inte riktigt ord till det. Men fint blev det i alla fall.

Nu ska jag krypa ner i min gosiga säng dock utan pojken som jag saknar. Jobbet kallar imorgon igen sen har jag en ledig helg att se framemot.


Kram / E



Av emelie einerborg svensson - 28 september 2011 10:11

Slutat jobbet nu och ska snart lägga i färg i huvudet, så det blir ännu rödare än vad det är. Min frisör rekomenderade att färga det igen för när jag klippte mig så försvann mycket av det som jag hade färgat. Sen vid halv 2 tiden så ska jag möta kajsa och viccan i stan för lite shopping!


Grattis till min bror med som fyller år idag, så ska in till stan och hitta nått till honom med.

Hoppas jag bara på att solen vill titta fram till eftermiddagen!


Kram / E


Bild från i sommras när jag och sam spelade minigolf och sam den turungen vann 3 nallar i en sån klomaskin. Vill ha sommar igen! Vill inte att det ska bli vinter med snö och blask. Det ända som jag ser framemot inför vintern är egypten resan.


 

Av emelie einerborg svensson - 27 september 2011 18:42

Befinner mig just nu på jobbet, här är väldigt lugnt och det är väldigt skönt, orkar inte med massa stök och bök idag. Ska snart sätta mig med en boende och kollegan och glo film :).

Hoppas ni därute har det bra och har tagit vara på det fina vädret idag!

Jag själv hoppas på att det ska bli minst lika fint väder imorgon då jag ska till stan med kajsabajsa :).

Nu poppa popcorn och sen soffläge!


Kram / E´


En liten uppdatering i alla fall.

Av emelie einerborg svensson - 27 september 2011 09:08

Godmorgon! Ska snart bege till jobbet för möte. Sen ska jag hem för att sedan börjar jobba kl 14.00 Känns lagom onördigt men det blir nog bra. Hoppas att ni mår bra där ute och är pigga och glada! Verkar som att det kommer bli fint väder idag med. Det får vi ta vara på för snart blir det regn och rusk och sedan snö usch vill inte tänka på det! Japp ska ta min räserbil till jobbet nu.Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 26 september 2011 19:33

Fysatan vad jag var utslagen igår när jag slutat jobba. Vaqer på jobbeti 30 timmar i streck och det kändes kan jag säg. Även fall 6 timmar av dom 30 var sovandes så var jag helt utslagen, men det lönar sig i längden.

Idag så har jag och pojken bara slöat, vi båda har varit lediga så det har varit mest soffläge heladan.

Upptäckte innan att det bara är 4 månader kvar tills jag, min syster och min systerson åker till Egypten, längtar som fan. Kommer bli så jävla nice!


Känns som att det händer en massa saker nu eller ja en del i alla fall. Har ju blivit fastanställd på jobbet, ska gå på ett mammavikariat i ca 1.5 år och det är så skönt att veta hur man ska jobba så man kan planera lite längre fram. Trivs så grymt bra på jobbet med, har underbara kollegor så om man har en dålig dag så livar dom alltid upp den. Dock en tråkig sak är att en av mina bästa kompisar + min barndomskompis flyttadet till stockholm för några veckor sen och det är super tråkigr. Men ska försöka åka upp och hälsa på henne och en annan bra kompis flyttade till irland nästan samtidigt, men hon kommer ju tillbaka i vinter så det är ju bra. Ne ska kolla på ensam mamma söker nu får passa på när pojken ligger och sover.Kram / E


PS. Förstår verkligen inte hur du orkar med dig själv? Du är fan patetisk!

Av emelie einerborg svensson - 24 september 2011 11:12

Ja dethär var ju ett tag sen. Snacka om att jag har tagit en bloggpaus. Men nu ska jag försöka börja om igen. Har inte haft tid med bloggandet under sommaren, har jobbat som en dåre. Men nu så kommer jag få mer tid för hoppningsvis. Mitt liv har tagit en ny vänding kan man säga. Har börjat tänka mer på mig själv och sätter mig själv och mina närmaste i första hand och försöker glömma det förflutna.

Jobbar fortfarande kvar på gruppboendet och har nu fått ett heltidsvikariat på ca 1,5 år och det kan bli mer. Så det är riktigt skönt så man kan planera lite mer. Så jag jobbar och stå i. Men jag tycker det är super kul. Även om man kan bli lite trött på killarna ibland så blir man ändå glad när man ser dom och när dom lägger sånna klockrena komentarer så är det underbart. Har ju kanonbra arbetskamrater med och det är dom som gör att man vill gå dit med.

Och jag börjar jobba nu om ca 35 min så måste göra mig klar inför ca 1,5 dygns jobb.

Hoppas ni som läste här innan börjar nu igen för jag lovar er att jag ska bli bättre på att skriva här. Kanske till och med kommer upp nått ikväll från jobbet, har ju en del att uppdatera er om.


kram / E

Ovido - Quiz & Flashcards