einerborg

Alla inlägg under november 2010

Av emelie einerborg svensson - 24 november 2010 21:38

Mycket som ska göras nu, snurrar bara i skallen på mig just nu. Imorgon så får vi hoppas på det bästa med det som kommer hända då. Sen helgen är väll ganska planerad med i alla fall på söndag då, jag, Jojjo, Emelie N och Melinda ska laga god mat och ha en riktig tjejkväll.

Sen måste jag hadla julklappar och jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till någon jag vet vad jag vill köpa till pojken men samtidigt så kommer jag kanske inte ha råd med det. Så får vänta tills han fyller år i stället. Hmm, kommer bli jobbigt att köpa julklappar i år.

Kan ju säga en sak att denna familj som jag lever med har sån jävla otur, fattar inte hur vi lyckas med allt, detta året har vatt ett oturs år för oss eller i alla fall en del av det, först fick pappa hjärtinfarkt och nu har mamma bruit lårbenet JIHO, vad väntar mig innan året är slut??

Aja nu ska jag spela lite TV-spel och sen sova upp tidigt imorgon.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 22 november 2010 19:33

Jaha och vad ska man skirva här då?

Har inte så jätte mycket att säga för tillfället, livet rullar och mycket som kommer att hända framöver förutom julen och allt som hör den till så är det rätt mycket mer som händer. Inget som jag vill berätta här just nu utan det kommer kanske senare. Men hoppas det kommer bli bra i alla fall.

Just nu sitter jag här i min sköna soffa och fillusiferar lite försöker planera denna veckan som kommer. Hur jag ska hinna med allt som är planerat. Men det kommer lösa sig.

Finns inte så mycket mer att berätta just nu. Eller jo en sak jag är TOK KÄR i min pojkvän!!


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 21 november 2010 17:01

Det ekar lite här jag vet.

I alla fall, händer inte så mycket i mitt liv just nu så det finns inget att skriva men kan väll uppdatera lite.

Just nu så har jag städat klart mitt rum som såg ut som ett bambnedslag men nu är det rent och fint igen. I helgen så har jag varit på Jörgen Malmbäck en komiker som imiterar olkia personer för er som inte vet vem han är. Det va riktigt kul skrattade så jag hade ont i magen. Sen har jag vatt ute med Jojjo vilket va nice länge sen det bara va vi som va ute så det va skoj. Idag så har jag då städat och ska hoppa in i duschen snart och sen möte med jobbet och sedan hem till pojken.

Eller jag ljög lite innan det händer ganska mycket i mitt liv men inget som jag vill yttra mig om här. Lite för privat.

Ett litet tips till er där ute är att ni ska sköta sina fötter för annars så ser dom ut som mina gör nu, har åtta små blåsor under foten vid stortån och sen ett öppet sår på ena hälen, det gör sjukt ont men jag får skylla mig själv. Så har lindat in mina fötter nu. Ser inte klokt ut men hoppas det hjälper med alla som olika salver jag har på.

Nu in i duschen sen äta och sen möte!

Vi hörs när vi hörs.


Kram / E

Såhär fina fötter har jag nu.

  

Av emelie einerborg svensson - 14 november 2010 21:30

Jobbat hela helgen stängde igår och öppnade idag känns bra att få göra lite annat på under en helg. Men idag kunde det lika gärna varit stängt på Espresso House för där var sten dött. Under 6 timmar så hande jag sålt runt 3000 och det är rekord för lite försäljning. Antar att sandra sålde för ca 1500 till så nettoförsäljningen låg väll på ungefär 4500-5000 WIHO!! En dags kassa brukar ligga på ca 15,000. Haha det är nästan skrattretande. Men jag fick gjort alla mackor och sen städade jag alla skåpen och hyllor och gjorde det fint. Så nu får man kanske ett plus i kanten.

Denna veckan som kommer det känns som att den kommer bli bra, har lite och göra samtidigt som jag kommer få tid för mig själv.

Nu ska jag snart lägga mig är dunder trött. Måste samla krafter inför denna vecka.

Vi hörs när vi hörs.


Kram / E


  

Av emelie einerborg svensson - 11 november 2010 22:12

Ja det kan man verkligen säga.

Idag har jag inte gjort många knop och det har varit skönt. Min förkylning håller på att släppa ÄNTLIGEN säger jag bara.

I helgen så ska jag jobba både lördag och söndag och jag måste fixa något till pappsen också eftersom det är farsdag på söndag vet vad jag ska köpa så det ska inte vara några problem. Imorgon så ska jag och mamma träna på morgonen och sen får vi se vad som händer, har ingen lust att sitta inne imorgon i alla fall. Om jag börjar 3 på lördag så kanske man skulle gå ut?Humm få klura lite på den frågan.

Jag har även bokat min första hudvårds klass och det ska bli super kul. Jag ska även till Göteborg på Hard Rock Café på måndag men MK.

Men vi hörs när vi hörs.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 10 november 2010 22:23

   Imorgon så börjar mitt nya liv hoppas jag, skaringa runt massa och ge mig själv en käftsmäll så jag vaknar till liv.

Idag så har man jobbat och det gick bra rätt mycket att göra så timmarna gick hyffsat snabbt. Min förkylning håller på att gå över vilket är riktigt skönt, har inte fått så många timmars sömn i denna veckan, ca 4 timmar per natt sen i söndags, har legat och hostat halva nätterna men det är skönt att det snart är över. Annars så har jag inte så mycket att säga. Mer än att jag har en mycket konstig hund just nu för tillfället ligger under min säng bland väskor och dam och vägrar komma fram, försöker man ta fram henne så morrar hon bara och hugger efter en. Hel knas är hon.


Kram  / Emelie


  

Molly under min säng just nu!

Av emelie einerborg svensson - 8 november 2010 22:32

Har haft lite bloggtorka denna veckan, har verkligen inte orkat slösa min energi här.

Veckan som gått har varit helt OK, spenderat mycket tid med min pojke lika underbart som vanligt. Helgen har också varit bra, mycket drickande blev det men vafan man lever bara en gång.

Idag så vakande jag 05:15 av att jag håller på att kvävas av min hosta. Helt sjukt så mycket jag har hostat idag, har haft feber med usch usch. Så jag har bara legat i soffan hela dagen och degat. Börja känna att mina ögonlock blir tyngre och tyngre så jag ska göra mig klar för sängen. Imorgon så fårvi se vad som händer tror inte det blir så mycket, för febern har inte lagt sig än så kommer nog bara ligga i soffan imorgon med. Vi hörs när vi hörs.


Kram / E

Av emelie einerborg svensson - 1 november 2010 19:39

  



Här är min nya hårfärg. Den ser svart ut här på bilden men det är den inte den är JÄTTE mörkbrun. Love it.

Nu ska vi åka och hämta mamma som kommer hem efter fyra veckor i spanien!

Och Grattis till storasyster som fyller år idag!

Ovido - Quiz & Flashcards